De voorbereidingen

17 januari 2016 - Groningen, Nederland

Nog even en dan vertrekken we voor (hopenlijk) een avontuurlijke camperreis naar Afrika. Tijdens deze reis verblijven we voornamelijk op campsites in de wildparken.Alle inentingen zijn up to date en we slikken al twee weken malariapillen.De satelliettelefoon is opgehaald en getest. De buitenlandse valuta zijn geregeld. Ja, je moet er wel wat voor over hebben.Globaal ziet deze reis er als volgt uit:Op 21 januari vertrekken we naar Schiphol en overnachten daar bij van der Valk.Op 22 januari vertrekken we in de ochtend met de KLM naar Johannesburg alwaar we een overnachting hebben geboekt in een guesthouse.De volgende dag worden we opgehaald door het camperverhuurbedrijf en worden we naar het verhuurdepot van BOBO-campers gebracht. Hier krijgen we uitleg over de werking van de camper en dan gaat het grote avontuur beginnen!  Vanuit Johannesburg vertrekken we in noordelijke richting en rijden naar Botswana. Van Botswana rijden we naar Zambia en misschien dat we ook nog een dag naar Zimbabwe kunnen, maar dat is nog niet geheel zeker.Uiteindelijk rijden we naar Het noorden van Namibië en zakken vervolgens weer af richting Windhoek. Vanuit deze hoofdstad van Namibië vertrekken we op 14 februari weer richting ons kikkerlandje alwaar we op 15 januari, moe maar voldaan, hopen te arriveren.Als het goed is dan kunnen we uren vertellen over onze avonturen, hebben we honderden foto's gemaakt en ongeveer drie uur film.We verwachten in totaal ruim 5000 km te rijden ( merendeel over zandwegen en gravelroads).
We vinden het erg leuk om jullie deelgenoot te maken van onze avonturen hoewel het niet zal gaan lukken om jullie iedere dag een update te geven. De reden hiervan is simpel: waar wij naar toe gaan is (op een enkele plaats na) geen internet. We doen echter ons best om jullie te informeren!

1. Bep en Fred:
    17 januari 2016
    Wat een heerlijk vooruitzicht. Nu maar hopen dat jullie, na alle drukte voor het uiteindelijke vertrek, redelijk uitgerust op avontuur kunnen gaan.
    Geniet van alles en kom veilig en voldaan weer terug.
  2. Sandra en Michel:
    17 januari 2016
    Wat Spannend! We zijn zo benieuwd naar alle belevenissen! En na alles wat is geweest is deze vakantie vast en zeker ook zeer welkom. Geniet er van!!! Groetjes en een dikke knuffel van ons
  3. Jan en Marly:
    17 januari 2016
    Hoi lieve vrienden, ook wij hopen dat jullie weer onvergetelijke avonturen gaan beleven!!! We wensen jullie een goede reis toe en veel gave genietmomenten!!
  4. Arjan en Tine:
    17 januari 2016
    Tegelijk met jullie genieten wij, maar dan 'snorkelend'
    Een hele goede reis gewenst.... Groetjes van Arjan en Tine.
  5. Karin en Miro:
    17 januari 2016
    Zijn benieuwd naar jullie verhalen. ....en geen bericht is goed bericht. Belangrijkste is dat jullie gaan genieten xxx
  6. Berend en Mieke:
    19 januari 2016
    Hoi Harry & Dineke, spannend hoor! We volgen jullie avonturen graag. Heel veel plezier en geniet met volle teugen!