Bij van der Valk in Hoofddorp

21 januari 2016 - Schiphol, Nederland

Zo, dat was een rustige trip van Groningen naar Hotel van der Valk aan de A4 bij Schiphol. We hebben onderweg heerlijk geluncht bij het Haje-restaurant langs de A6.
Nu zitten we dus bij hotel van der Valk en hebben eigenlijk best wel een mooie ruime kamer.
Via internet hadden we een park and sleep arrangement geboekt a raison van € 112,-- voor dit bedrag krijg je dus een kamer (zonder ontbijt) en mag je de auto maar liefst maximaal 31 dagen laten staan op de parkeerplaats.
Gisteravond kregen we nog per mail een voucher voor twee gratis drankjes bij het Van der Valk hotel. De reden hiervoor was dat we rechtstreeks hadden geboekt bij van der Valk en dus niet via een reisbureau of touroperator. Nou, van dit soort gestes houden we wel.
Inmiddels hebben we geregeld dat we morgenvroeg om 07.20 uur met de shuttlebus naar de luchthaven Schiphol worden gebracht.
Dat is, volgens een goedlachse dame achter de balie, een ritje van amper 10 minuten.
Nou, daar draaien we onze hand niet voor om. Zeker niet met de kilomters die we deze vakantie nog voor de boeg hebben.
De auto konden we kwijt vlakbij de hoofdingang van het hotel. Dus daar is niets mis mee.
Morgenvroeg vliegen we om 10.15 uur met KLM-vlucht KL-591 rechtstreeks naar Johannesburg.
We landen om plm. 2210 uur op de luchthaven van Johannesburg. Het is een uur later in Johannesburg dan in Nederland.
Op de luchthaven worden we opgewacht door iemand die ons naar ons guesthouse zal brengen.
We overnachten in guesthouse The Outlook Lodge in Benoni .
Morgen wordt dus een echte reisdag!