Een rustdag in Maun

28 januari 2016 - Maun, Botswana

Vandaag stond in het teken van rust.........dat hebben we ook wel even nodig na de voorgaande hectische en best zware dagen. Vanochtend hebben we ontbeten in het hotel. De kosten bedroegen hiervan ongeveer 18 euro per persoon. We wisten al dat Botswana een relatief duur land is maar soms mag het ook wel een onsje minder.Daarna hebben we de laatste inkopen gedaan want we gaan morgen de bush weer in en waarschijnlijk kunnen we dan niets kopen en zullen jullie weer een paar dagen niets van ons horen. Maar: geen bericht is goed bericht!Tot ongeveer 14.30 uur hebben we in de schaduw bij het zwembad gelegen. In de zon was het niet te harden want het is hier ongeveer 35 graden.Om 15.30 uur zijn we opgehaald en naar het vliegveld in Maun gebracht voor een vlucht met een pieplein vliegtuigje over een deel van de Okavangodelta. Dit was het verjaardagscadeu dat Dineke me heeft gegeven voor m'n 60e verjaardag.We vlogen met nog een Duits stel in een kleine Chessna een uur boven deze mooie delta. Het was prachtig om te zien hoe het moerasgebied er van boven uitziet en dat je dan toch nog wilde dieren ziet, zoals olifanten, nijlpaarden en gazelles.Kortom: we hebben genoten van deze bijzondere vlucht.Hierna zijn we weer teruggebracht naar het hotel en hebben nog even iets gedronken in de tuin. Hier kwam de manager van het hotel op ons af. Hij wist dat we zouden gaan vliegen en vroeg hoe het was geweest. Na een praatje pot bood hij ons een fles wijn aan tijdens het diner. Harry had hem namelijk al eerder gesproken en hem laten blijken dat je als manager wel erg belangrijk bent.....sindsdien hebben die twee een bijzondere band!Morgen vertrekken we naar MoremiiNational Park en overnachten op de camping Third Bridge. Om er te komen moet je ruim 50 km soor extreem mul zand en daar doe je ongeveer drie uur over met de four wheel drive.We gaan het beleven.

1. Karin en Miro:
    Leuk verjaardagscadeau!
  2. Harry en Dineke:
    28 januari 2016
    Dat vond de 60-jarige ook!
  3. Bep en Fred:
    28 januari 2016
    Uber den Wolken......Kwamen jullie de bekende roze wolk ook tegen.
    Zal een mooie ervaring zijn geweest. Super verjaarskado.
  4. Jan en Marly:
    28 januari 2016
    Mooi kado van je vrouwtje kerel. Zal wel een wondere wereld zijn zo vanuit een vliegtuigje. Ik zie aan jullie gezichten dat het genieten is. Op naar de volgende uitdaging.