Eindelijk in Johannesburg

23 januari 2016 - Johannesburg South, Zuid-Afrika

Na een redelijk goede nacht in het van der Valk hotel werden we met de shuttlebus van 07.20 uur naar de luchthaven Schiphol gebracht. Als Sardientjes in een ton zochten reizigers een zit-of staanplaats in deze bus. Gelukkig waren we redelijk op tijd en konden we beiden zitten. Na een ritje van ongeveer tien minuten werden we keurig netjes voor de hoofdingang van Schiphol afgeleverd. Vervolgens hebben we ons bij de zuil van KLM ingecheckt maar bij het inchecken van de bagage ging het helemaal mis.......een storing in het apparaat. Dit kwam bijna nooit voor volgens een medewerkster van de KLM......nou dan kent ze de van der Walletjes niet want overal waar techniek bij komt kijken, krijgen wij te maken met een storing! Dan maar naar een andere automaat. Geen probleem want deze functioneerde perfect.We zouden oorspronkelijk om 10.15 uur vertrekken met het vliegtuig maar we hadden vertraging en vlogen pas zo rond de klok van 11.45 uur. En dat ook nog eens met een ander type vliegtuig. Harry had thuis de plaatsen al gereserveerd en we dachten dat we twee stoelen naast elkaar zouden hebben. Dit bleek echter een rij van drie te zijn in dit toestel, dat kennelijk een ander type was en dus ook een andere stoelindeling had. Op zich niet zo erg, maar........er was onder der de passagiers een man die verschrikkelijk groot en dik was en raadt eens naast wie die kwam te zitten. Bingo.....naast Harry dus en dat gedurende een vlucht van ruim 12 uur. Nou ja, als je dit vergelijkt met de eeuwigheid dan hebben we het toch nergens over.......Zucht.......We hadden gelukkig een goede vlucht en de verzorging aan boord van dit KLM-vliegtuig was voortreffelijk.Om ongeveer 23.00 uur landden we op de luchthaven van Johannesburg en inderdaad stond er iemand klaar om ons op te halen en naar de lodge te brengen. Zijn auto, een gigantisch grote Toyota pickup stond in de parkeergarage van de luchthaven. Nadat de beste man had betaald en een uitrijkaartje had ontvangen bleek bij de uitgang dat hij het kaartje kwijt was. Lichte paniek.........weer teruggereden naar de plek waar hij de auto had geparkeerd en gelukkig lag daar de ticket op de grond. Anders had deze beste man een fikse boete moeten betalen en hoewel Zuid -Afrika een prachtig land is, is er een chronisch tekort aan geld bij heel veel inwoners.Uiteindelijk arriveerden we na een ritje van een kwartier bij The Outlook Lodge, alwaar we hartelijk werden ontvangen. We hebben een mooie kamer en nu we dit verhaaltje schrijven is het 00.45 uur plaatselijke tijd en zitten we heerlijk op het terras.Morgenvroeg om 09.00 uur worden we opgehaald door een medewerker van het camperverhuurbedrijf en nemen we na een uitgebreide instructie de camper in ontvangst en vertrekken in noordelijke richting.We hebben zo het vermoeden dat we morgen geen internetverbinding zullen hebben omdat we in een wildpark overnachten.

1. Bep en Fred:
    23 januari 2016
    Nou, ik begrijp dat de eerste "hobbels"alweer zijn genomen.
    Het zal jullie ook niet overkomen. Maar goed, dat maakt het reisverhaal (voor de thuisblijvers) extra smeuig en spannend.
    Dus: Dont'worry, be happy en geniet van jullie Africa-Tour.
    wij genieten wederom met jullie mee.
    Liefs,
  2. Berend en Mieke:
    23 januari 2016
    Ha ha ha, we zien het helemaal voor ons en dan 12 uur lang... Hebben jullie daar geen foto's van gemaakt?
    Goede reis verder en veel plezier!
    Groetjes van ons.
  3. Karin en Miro:
    23 januari 2016
    Waarom verbaasd me dit niet hahaha. Nou veel plezier maar weer

groetjes van ons
  4. Sandra en Michel:
    24 januari 2016
    Hahaha, het zal allemaal ook eens goed gaan!
  5. Bep en Fred:
    24 januari 2016
    Heel gek maar Fred zat toch echt niet bij jullie in het vliegtuig.
    Ik zat "heel gezellig"met Fred op ons 2 persoons-bankje.
    Dus ik begrijp helemaal hoe jij je 12 uur lang hebt gevoeld. (lol).
  6. Bep en Fred:
    24 januari 2016
    O ja, gefeliciteerd met jouw ver(haar)jaardag.
    We zijn nu toch echt een paar oude (lieve) mensjes aan het worden.
  7. Arjan en Tine:
    24 januari 2016
    Harry, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!
  8. Els:
    24 januari 2016
    Leuk jullie eerste reactie, ben benieuwd wat we allemaal nog te goed hebben.Het is vandaag 24 januari dus Harry van harte gefeliciteer en ik weet zeker dat ook dit weer een spannende dag zal worden.Lieve groetjes Els
  9. Frans:
    Hallo Harry en Dineke,
    nou weer prachtig verhaal. Misschien moeten mensen bij het reserveren van de vliegtuigstoel aangeven of ze groot en dik zijn en boven een bepaald gewicht gewoon 2 stoelen reserveren. ik hoop dat dit dan niet voor mij gaat gelden! en Haarry van harte gefeliciteerd , maak er een mooie verjaardag van!
    groetjes van Frans
  10. Karin en Miro:
    24 januari 2016
    Gefeliciteerd pap met je verjaardag!
  11. Berend en Mieke:
    24 januari 2016
    Van harte gefeliciteerd, Harry!
  12. Bep en Fred:
    24 januari 2016
    Dikke knuf en een fijne verjaardag gewenst door moeders.
  13. Gerard en Loes:
    24 januari 2016
    Hallo Harry en Dineke, oh, oh, wat een vlucht, zeg, afzien! Maar vandaag ben je 60 jaar geworden, Harry en wie viert dat nu in Afrika? Van harte gefeliciteerd! We drinken er een op jou! Groetjes!
  14. Pap en mam:
    25 januari 2016
    we hopen dat je een mooie verjaardag hebt gehad , hoe voelt het om 60 te zijn? we hopen dat dit mailtje overkomt ,ik probeer maar weerop deze mail maar mijn kennis van dit ding is nog steeds niet geweldig . Hier is alles goed hoop met jullie het zelfde liefs pap en mij xx