Van Swaziland naar Hluhluwe

18 september 2014 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Vandaag waren we weer vroeg uit de veren en zaten we om 07.00 uur aan het ontbijt in ons hotel in Swaziland.

Vandaag verlaten we Swaziland en gaan we weer naar Zuid Afrika. Hiervoor rijden we diagonaal door Swaziland en in het uiterste zuidoosten gaan we de grens over en rijden we als het goed is, Zuid Afrika weer binnen.

Alles ging goed en we zijn door een erg droog en dus erg arm deel van Swaziland gereden. Op een gegeven ogenblik stopten we even bij een aantal hutjes en twee tellen later waren we omringd door kinderen die om snoepjes vroegen. Binnen een ommezien waren we door onze laatste zakjes chips heen en Harry heeft zijn laatste kleingeld weggegeven aan een oude dame, die ondanks haar hoge leeftijd en haar gebrekkige lopen toch kans zag om ook bij onze auto te komen. Het arme vrouwtje was compleet buiten adem en we konden het niet verdragen om haar niets te geven.

Nade nodige formulieren te hebben ingevuld en na de nodige controles zijn we de grens gepasseerd en zijn we naar ons onderkomen voor de komende twee dagen gereden het Ezulwine Game Resort in Hluhluwe.

Het resort ziet er prachtig uit en heeft een groot stuk grond waarop allerlei dieren in het wild lopen, zoals: een aantal giraffes, antilopen, wilde zwijnen, etc.

Ons huisje is erg gezellig en is van alle gemakken voorzien. Zelfs een koelkast met diepvriezer ontbreekt niet en dat is echt een luxe in Zuid Afrika!

we hebben besloten om vanmiddag zelf een gamedrive (=safari) met de eigen auto te doen in het wildpark in Hluhluwe en we hebben een prachtige middag gehad.

We hebben buffels, antilopen, olifanten en 10 neushoorns gezien.

Voor wat betreft onze ontmoeting met de olifanten: dat was nog best even spannend want er zaten jonge olifanten bij de groep en dan moet je er met de auto vooral niet te dicht bij komen. Wanner deze enorme dikhuiden dan ook nog eens op hun dooie gemak over de enige weg slenteren, dan weet je het wel. Dan is is dus echt oppassen geblazen.

Morgenvroeg worden we om 07.30 uur opgehaald oor een ranger van het wildpark en gaan we onder begeleiding van deze ranger nog een gamedrive maken. Daarna gaan we 's middags naar St. lucia om daar de nijlpaarden en de krokodillen te bekijken.

Morgen wordt dus ook weer een drukke dag........ Maar we hebben het nog steeds prima naar de zin. Zuid Afrika is een mooi land en we hebben aardige mensen ontmoet en prachtige dingen gezien!

1. Arjan en Tine:
    18 september 2014
    Hoi..! Ik geniet van de verhalen.... jullie zouden in een reisblad een column moeten hebben....met humor en ook al die wetenswaardigheden.. Geweldig!
    Groetjes en kijk uit naar het volgende verslag...
  2. Pap en mam:
    18 september 2014
    ook dit weer met plezier gelezen ,en aan andere oma verteld,ook prachtige fotos hoor morgen gaan Ellie en Hans weg , dus het word stil in huize van der Wal met ons en Harrie zijnMoeder is alles prima , en zij geniet ook van jullie mailtjes liefs van haar en van ons beidjes Pap en Mamxxx