Van Stellenbosch naar Kaapstad

3 oktober 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we voor ons doen relatief laat opgestaan en tegen half negen hebben we Stellenbosch verlaten en zijn richting Houtbay gereden.

Houtbay is een voorstadje van Kaapstad en hier zullen we de laatste drie dagen van onze vakantie doorbrengen.

Onderweg naar Houtbay hebben we de Kirstenbosch Botanische Tuin bezocht. Deze tuin ligt aan de oostelijk kant van de Tafelberg en is in één woord geweldig. Wat een mooie planten en wat een mooie vogeltjes.

Hierna zijn we op ons dooie gemakkie verder gereden naar Houtbay en hebben ons ingecheckt bij ons hotel.

Daarna zijn we richting Kaapstad gereden. Wat is dit een gigantisch grote stad. En wat een drukte! Uiteindelijk zijn we naar de Waterfront gereden om te kijken waar we ons morgenvroeg moeten melden voor de boottocht naar Robbeneiland. Het wordt nog een hele kunst om dat morgenvroeg weer terug te vinden.

We hebben lekker rondgeslenterd in de Waterfront. Er hing een relaxte sfeer en er traden straatmuzikanten op. Erg leuk om dit gezien te hebben.

Daarna wilden we met de kabelbaan naar de Tafelberg maar de kabelbaan was gesloten vanwege de harde wind. Jammer maar het is niet anders. We hebben de Tafelberg in al z'n glorie kunnen aanschouwen en we waren diep onder de indruk.

Het  liep inmiddels al tegen vieren toen we in een rustig tempo zijn teruggereden  naar Houtbay en daar nog even naar de haven zijn geweest.

Nu zitten we op onze hotelkamer en zijn we aan het uitvogelen waar we straks zullen gaan eten.

Voor ons zit de eerste dag in Kaapstad er al weer op!

1. Pap en mam:
    4 oktober 2014
    nu de laatste lootjes nog en dat gaat wel vlug he? maar hier is er wel een klein meiske dat blij is als jullie er weer zijn en dat is ook weer fijn he ?moe wil toch graag dat ik weer verslag uit breng dus ik bel morgen wel weer , nu liefs van ons drietjes xxx mam