Onze laatste dag in Chintsa

24 september 2014 - Cintsa, Zuid-Afrika

Vandaag is het alweer onze laatste dag in Chintsa en het is eigenlijk best wel een redelijk saaie dag geworden.
Toen we vanochtend opstonden was het grauw en ongezellig weer. Vannacht had het kennelijk geregend.
Erg jammer, want we hadden gehoopt op prachtig zonnig weer zodat we nog even lekker hadden kunnen relaxen.
Helaas zat dat er vandaag niet in en de regenbuien wisselden elkaar in een onregelmatig ritme af en de donder- en bliksemgod Donar liet duidelijk merken dat hij er ook was. Het was weliswaar niet koud maar van dit weertype zijn we beiden niet zo gecharmeerd.
Dus hebben we nog maar even een paar boodschappen gehaald bij de Spar (die winkels zie je veel in dit deel van Zuid Afrika) en hebben we de auto afgetankt. Een liter 95 ongelood kost hier gemiddeld 13,8 rand. Dat is omgerekend ongeveer €1,02. Vergelijk dat maar eens met de prijzen in Nederland. Keerzijde van het verhaal is natuurlijk wel dat de meeste Zuid Afrikanen zo arm zijn dat ze zich geen auto kunnen veroorloven.
De rest van de dag hebben we een beetje gelezen en hebben we gekeken of er walvissen voor de kust zwommen. Van mei tot en met november is dit namelijk de route die moeder walvissen met hun kalveren afleggen.
Beiden meenden we er eentje te spotten maar die waren zelfs met een verrekijker moeilijk te zien. Maar even afwachten tot we in Hermanus zijn want daar schijnen ze pal voor de kust te zwemmen.
Ook hadden we bezoek van een paar apen, die nieuwsgierig vanaf de balustrade van ons terras naar binnen keken en er toen spoorslags vandoor gingen.
Morgen vertrekken we naar het plaatsje Addo; een rit van ongeveer 325 kilometer. Als het goed is ,logeren we daar op een boerderij vlakbij Addo Elephant National Park.
Dit park, is door samenvoegingen met andere wildparken, uitgegroeid tot een park van maar liefst 1700 vierkante kilometer, waarin o.a. de koning aller dieren, de leeuw, voorkomt.

Vanavond hebben we voor de laatste keer heerlijk gedineerd in het hotel.

Om bij het restaurant te komen liepen Dineke en ik samen onder één poncho want het regende kei-en keihard!

Zoals iedere avond, stond er weer een heerlijk buffet klaar, inclusief ijs als toetje!

Twee rustdagen zijn natuurlijk heerlijk maar we worden toch al weer een beetje onrustig.
Het lijkt ons weer eens tijd worden om wilde dieren te spotten.

Hopen dat dit lukt in Addo Elephant National Park.

1. Karin en Miro:
    24 september 2014
    Wat een leuk verhaal weer. Hier regende het ook behoorlijk vandaag. Nou veel plezier maar weer.

Groetjes
  2. Sandra en Michel:
    24 september 2014
    Eén dagje even slecht weer, waarschijnlijk een walvis gespot en apen om het huis heen en dat noemen jullie een saaie dag.....
    als ik met mijn boekje op de bank zie ik het niet, hahaha
  3. Pap en mam:
    24 september 2014
    nu toch even wat rustiger aan gedaan ,en zo te zien beviel het wel he? het was vandaag ook slecht weer hier , maar we hopen dat het morgen weer wat beter word geniet maar weer verder hoor, maar neem er wel de tijd voor liefs vanuit het koude noorden van ons beidjes xx Mam