Een luie dag in Chintsa

23 september 2014 - Amatola Coastal, Zuid-Afrika

Vandaag hadden we een luie dag; we zijn een uurtje langer blijven liggen en hebben uitgebreid ontbeten.

Wat dat betreft doet dit hotel haar uiterste best om het de gasten naar de zin te maken  en........dat lukt erg goed!

Vanochtend hebben we anderhalf uur langs het strand gelopen en hebben mooie schelpen gevonden.

Het was een verlaten stuk strand aan de Wild Coast.

Vroeger zijn hier veel schepen vergaan, vandaar de naam Wild Coast.

We waren op een enkeling na de enigen die over dit stuk strand liepen. Heerlijk is dat. Vergelijk dat maar eens met onze stranden of de overvolle playa's in Spanje.......

Daarna zijn we heel decadent in een heerlijke stoel gaan liggen en hebben we de zon z'n werk laten doen. Ook dat is wel eens lekker na een week "hard werken".

Vanmiddag zijn we nog naar het plaatselijke winkeltje geweest om een paar inkopen te doen. Op een gegeven moment kwamen er twee jochies van een jaar of vijf binnen. Ze waren armoedig gekleed en hadden geen schoentjes aan. Deze aanblik deed ons smelten en we hebben beide jochies een lekkere drop gekocht. Resutlaat: twee glunderende en smullende kinderen en vrienden voor het leven!

Daarna zijn we teruggereden  naar het hotel en hebben nog wat gelezen.

Tegen 19.00 uur hebben we gedineerd en net als gisteravond was dit dik voor elkaar.

Als voorgerechtje hadden we gefrituurde inktvis en daarna een salade of soep, gevolgd door een zeer uitgebreid buffet en uiteraard een heerlijk toetje.

Dit geheel werd begeleid door een soepel wijntje en een ieder zal begrijpen dat we een heerlijke dag hebben gehad.

Nu nog even relaxen in de bar en dan gaan we op één oor en zien we morgen wel weer.

1. Arjan en Tine:
    23 september 2014
    Heerlijk zo'n dag. Neem die mooie schelpen maar niet mee..
    Het is mij 1x gelukt...durf het niet meer (toch?)
  2. Harry en Dineke:
    23 september 2014
    Hoi Tine,
    Je hebt gelijk hoor; voor een paar schelpen willen we zeker geen risico lopen.
  3. Karin en Miro:
    24 september 2014
    Ook wel een keer lekker zo'n rustig dagje.