Van Chintsa naar Addo

25 september 2014 - Addo, Zuid-Afrika

Toen we vanochtend wakker werden' was het prachtig weer.
Het zonnetje straalde en de lucht was perfect blauw.
Toch wel even balen dat we juist nu hier vertrekken en dat we gisteren dit weer niet gehad hebben.
Vanochtend zagen we een walvis langszwemmen. Toch wel heel bijzonder dat je dit vanuit je huisje kunt zien.
Nadat we heerlijk hadden ontbeten zijn we rond de klok van 07.45 uur, vertrokken richting Addo, een rit van ongeveer 325 kilometer door een prachtig gebied.
Rond het middaguur waren we bij de Rosedale Organic Farm in Addo en werden we hartelijk welkom gegeten door Keith, de eigenaar/boer van de farm.
Het huisje ziet er netjes uit en we zijn (alweer) dik tevreden.
Keith vertelde ons dat wanneer we naar het Addo Elephant National Park wilden gaan, het maar zeer de vraag was of we olifanten zouden zien. Omdat het gisteren ook hier erg geregend had, lieten ze zich, volgens Keith, de volgende dag niet of nauwelijks zien.
Nou, we zijn naar het Addo Park geweest en hebben misschien wel honderd olifanten gezien. Prachtig!
Zou een mens dan toch krijgen wat ie verdient........
Behalve olifanten zagen we ook nog schildpadden, kudu's, een jakhals, antilopen, mestkevers en een grote slang.
We gaan straks even lekker eten in een restaurantje en dan zullen we de voorbereidingen voor morgen treffen.
We gaan om 09.00 uur een gamedrive maken en de middag zullen we ook wel in het Addo Park doorbrengen.
Wild spotten is zo mooi!!!!

Vanavond hebben we heerlijk pizza gegeten in een plaatselijk restaurantje.

Als voorgerechtje had Harry carpaccio van springbok en hij vond het heerlijk.

Jullie begrijpen het al wel: we hebben het nog steeds uitstekend naar de zin.

1. Pap en mam:
    25 september 2014
    fijn dat jullie zo veel olifanten en andere dieren hebben gezien ,dat was weer genieten he? en wat weer een leuk huisje. het was hier vandaag frisjes en af en toe regen maar wij zitten gelukkig droog ik zal Harrie zijn Moeder ook nog even bellen hoor dat bij jullie alles goed is. Nu maar eerst weer liefs van ons Pap en Mam en ik denk ook van harrie zijn moeder xxx
  2. Karin en Miro:
    26 september 2014
    Ik kan niet wachten on de foto's te zien!