Van de Drakensbergen naar Chintsa

22 september 2014 - Amatola Coastal, Zuid-Afrika

Vandaag een langs reisdag. We moeten ruim 500 kilometer rijden voordat we onze volgende bestemming, Chintsa aan de Indische Oceaan, bereiken.
Zoals altijd, gingen we vanochtend ook weer vol goede moed op pad: benieuwd wat deze dag weer zou brengen.
We zijn dwars door de Transkei gereden. Deze streek is bekend vanwege de bloedige gevechten die er vroeger hebben plaatsgevonden tussen de verschillende stammen.
Het is een zeer uitgestrekt en arm gebied met weinig infrastructuur en zo zagen we weer een compleet ander landschap in Zuid Afrika. Wat is het toch een bijzonder land.
Het weer is heerlijk: de thermometer in de auto gaf 28 graden Celcius aan.
Onderweg zijn we bij een piepklein schooltje gestopt en hebben onze baby- en kleuterkleding en de pennen en schriften die we vanuit Nederland hadden meegenomen, met liefde afgegeven.  Ook een tas vol met snoep die we in Zuid Afrika hadden gekocht, hebben we in het schooltje achtergelaten.
De leerkrachten en de kinderen waren er zichtbaar blij mee.
Na een voorspoedige reis reden we om ongeveer 17.00 uur de poort binnen van ons hotel in Chintsa, het Crawford's Beach Lodge en Cabins Hotel.
Dit is een prachtig complex en tot onze verrassing hadden ze ons geüpgraded naar een kamer met uitzicht op de Indische Oceaan. Helemaal niks mis mee.
Dit complex ligt pal aan de Indische Oceaan en het gebulder van de zee is in onze kamer goed te horen.
Vanuit onze kamer hebben we een prachtig gezicht op deze enorme waterplas.
Gelukkig hadden we een extra nacht bijgeboekt zodat we nu weer goed op reisschema liggen. Nu maar hopen dat zo blijft......
We gaan de komende dagen eerst maar eens eventjes heerlijk ontspannen.