Van Knysna naar Oudtshoorn

29 september 2014

Vandaag zijn we uit Knysna vertrokken. We zijn even langs een Toyatagarage gereden   om een spatterlap van de auto vast te latten zetten. Binnen een ommezien stond onze auto op de brug en Dineke zat er nog in. Die keek dus letterlijk en figuurlijk op mij neer.

Toen  het euvel was verholpen zijn we naar Buffels Bay gereden: een prachtig stukje strand aan de Indische Oceaan. Hier hebben we een paar foto's genomen en zijn doorgereden richting Oudtshoorn.

de totale afstand vandaag bedroeg ongeveer 125 kilometer. Voor ons dus een peuleschil en we hebben het lekker kalm aan gedaan.

De rit voerde door een prachtige streek met heuvels, bergen en veel bossen. Prachtig! Gelukkig werkte het weer ook mee want de zon stond hoog aan de hemel en de temperatuur was aangenaam.

Oudtshoorn en omgeving staat bekend om het fokken van struisvogels. We hebben onderweg naar ons hotel een farm bezocht waar ze deze dieren fokken.

Van de eigenaresse van de B&B in Knysna kregen we de tip om naar de Chandelier te gaan. Dit is een farm waar op minder commerciële wijze struisvogels worden gefokt.

We waren de enige gasten en kregen een rondleiding van een zeer bevlogen jongeman die ons alles over struisvogels uitlegde. Vanaf nu kijken we met heel andere ogen naar een struisvogel. Wat een sterk beest!

We hebben een nest met eieren gezien en hebben er zelfs op gestaan. Zo sterk zijn die eieren dus!

En het moest er natuurlijk een keertje van komen: rijden op een struisvogel. Harry wilde wel maar was te zwaar voor het arme beest en het was beter om het niet te proberen.

Twee tellen later zat Dineke als een ervaren jockey op de struisvogel en ging er als een speer vandoor. Alle respect voor haar!

we besloten om niet eerst naar ons hotel te gaan maar de Swartbergpas te gaan bekijken. Deze pas is volgens velen de mooiste in heel Zuid Afrika.

Of dit inderdaad zo is, laten we graag in het midden maar wij vonden de Swartberg

pas prachtig. De weg naar de top en weer naar beneden bestond uit gravel. Oppassen  geblazen dus.

We hebben een prachtige dag gehad en weer veel gezien en beleefd.

Nu zitten we heerlijk te relaxen in het hotel en gaan straks lekker een vorkje prikken in het restaurant.

Morgenvertrekken we naar Hermanus.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra en Michel:
    29 september 2014
    Ik graag op die struisvogel gezien! Wat komisch ;-)
  2. Karin en Miro:
    29 september 2014
    Waar is de foto van mam op de struisvogel???
  3. Miranda:
    30 september 2014
    eerst zien, dan geloven.....(Dien op de struisvogel)
  4. Pap en mam:
    30 september 2014
    dineke op een struisvogel , hadden we wel willen zien dat was lachen geblazen ,hier is alles goed , maar niet zo veel te beleven als bij jullie hoor nu eerst maar weer de groetjes van ons drietjes xxx
  5. Harry en Dineke:
    Lieve volgers,
    Uit de reacties begrijpen we dat jullie graag een foto van Dineke op een struisvogel hadden willen zien op dit reisblog. Het ging echter in vliegende vaart zodat er van dit historische moment geen fotomateriaal is MAAR het staat allemaal wel op de film!!
  6. Bep en Fred:
    4 oktober 2014
    Ha ha Harry te zwaar voor de struisvogel. Tja, je kan nu wel je kop in het zand steken maar het werd je toch maar even gezegd dat..... Weet je nu ook wat ik al die jaren te horen heb gekregen.
    (hi hi). Niets van aantrekken hoor. Gelukkig heb je een schaal, zo dik als van een struisvogel-ei, voor je kop. Dat is dan weer een voordeel. Toch??