Een dagje in de omgeving van Knysna

28 september 2014 - Knysna, Zuid-Afrika

Dineke en ik hebben het vannacht warm gehad. Dat was ook niet zo verwonderlijk want toen we vanochtend wakker werden en het dekbed eens beter bekeken, bleek dat er niet één maar twee dekbedden in de hoes zaten..... We hebben er dus maar snel eentje uitgehaald zodat we het de komende nacht niet zo warm zullen krijgen.
Het ontbijt in onze B&B was prima.
We wilden in eerste instantie een boottocht maken om naar de walvissen te kijken maar toen bleek dat er alleen nog maar om 15.00 uur plek was op de boot, hebben we maar een andere invulling aan deze dag gegeven.
Op zich niet erg om geen walvissen te spotten want wij zijn ervan overtuigd dat we over een paar dagen in Hermanus ook walvissen zullen zien.
Dus zijn we vanochtend in de auto gestapt en zijn we naar een paar mooie uitzichtpunten aan de kust gereden.
Zo hebben we o.a. The Heads bekeken. Dit zijn twee bergen die ieder aan een kant van een doorgang tussen de lagune en de Indische Oceaan staan.
De kust is hier erg mooi en het water van de Indische Oceaan is behoorlijk wild.
Bij ieder uitzichtpunt stond wel een Zuid Afrikaans jongetje dat, natuurlijk tegen een geringe vergoeding, wel op onze auto wilde passen.
Bij één van die uitzichtpunten zat een kunstenaar en daar hebben nog een paar leuke souveniertjes gekocht.
Daarna zijn we naar een lokaal marktje gereden en hebben daar een mooi spekstenen beeldje gekocht.
Vervolgens zijn we naar Leisure Island gereden. Dit is een piepklein (schier)eilandje dat via een weg te bereiken is en waarop de mooiste huizen staan.
Leuk om eens gezien te hebben.
Aansluitend zijn we naar Thesen Island gereden dat eveneens over de weg te bereiken is en zich kenmerkt door de vele winkeltjes en de restaurantjes.
Hier hebben we heerlijk geluncht.
Het was inmiddels ruim na het middaguur toen we onze auto weer bij onze B&B hadden geparkeerd en daarna zijn we lopend naar de Waterfront in Knysna gegaan.
Daar hebben we een beetje rondgeslenterd en op de terugweg hebben we bij het restaurantje Chatters voor vanavond alvast een tafel gereserveerd.
Regeren is vooruitzien en we moeten er uiteraard wel voor waken dat we niet van de honger en dorst omkomen........
Ondanks dat het weer ons een beetje in de steek liet (gelukkig was het wel iets beter dan gisteren) hebben we weer een leuke dag gehad.
Morgen vertrekken we naar Oudtshoorn.

1. Karin en Miro:
    28 september 2014
    Ach ja je kan niet alles hebben. Wij het mooie weer, jullie een geweldige vakantie ;-)
  2. Harry en Dineke:
    Hmmmm. karin,

Goed weer en een mooie vakantie = de ideale combinatie!!!!!!
  3. Karin en Miro:
    28 september 2014
    Jullie kunnen niet alles hebben hoor, al gunnen we het jullie wel.