Naar Kaap de Goede Hoop

5 oktober 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanochtend konden we voor ons doen lekker lang blijven liggen. We zijn even na zevenen uit bed gestapt en zaten een uurtje later in de ontbijtzaal.
Wat een prachtig schouwspel was het ontbijt. Er liepen vier medewerkers rond en de één wist van de ander niet wat hij of zij aan het doen was. Er waren geen platte borden, onvoldoende bestek, geen boter en mensen moesten erg lang wachten op een kopje koffie. Hilarisch!
Daarna zijn we via de mooi Chapman's Peak naar Boulder's Beach gereden om daar de pinguïns te om vervolgens koers te zetten richting Kaap de Goede Hoop. Wat een prachtige route!
Toch mooi om met eigen te zien en te beseffen hoe belangrijk deze kaap in de maritieme geschiedenis was en nog steeds is.
Ook nu was de zee wild en onvoorspelbaar en was de kust ruig. Wat dat betreft is er in eeuwen dus niets veranderd. Kaap de Goede Hoop was en is nog steeds een verraderlijke plek op deze aarde maar wij vonden het leuk om er even geweest te zijn.
Daarna zijn we rustig teruggereden over het Kaaps schiereiland en hebben onderweg nog lekker geluncht.
Een paar kilometer verderop kwamen we een prachtig strandje tegen en hebben we nog een lekkere strandwandeling gemaakt. Het was prachtig weer (plm. 30 graden).
Tja, en dan is het bijna zover; morgen vertrekken we weer naar Nederland. We vertrekken morgenavond met een nachtvlucht terug naar Nederland.
We hebben het beiden enorm naar de zin gehad. Zuid Afrika is een prachtig land en de mensen zijn alleraardigst. Het is een land vol tegenstellingen maar dat weet je wanneer je ernaar toe gaat.
We verlangen er ook wel weer naar om naar huis te gaan en onze kleindochter weer eens lekker te knuffelen.
Daar ben je tenslotte toch Opa en Oma voor.
Of niet dan?

1. Bep en Fred:
    5 oktober 2014
    Het zit er dus weer op. lieve mensen. Fijn dat jullie zo hebben genoten. Dat wordt nog lang nagenieten en mogelijk staat er dan alweer een vakantie in de agenda? Leef het leven.
    Voor morgen: Een goede vlucht richting ons koude landje. Sinds vandaag is het hier herfstachtig weer. Dus: Warm kleden.
    We laten snel iets van ons horen. Toedels,
  2. Pap en mam:
    5 oktober 2014
    oke dan zien we jullie wel weer , jullie hebben genoten , en kunnen er nu weer tegen aan , we haadden jullie gerust willen ophalen hoor , liefs van ons drietjes xxxmam
  3. Pap en mam:
    5 oktober 2014
    Wij hadden jullie gerust op willen halen hoor geen moeite , maar dan zien we jullie wel weer jullie hebben geweldig genoten en kunnen er weer tegenaan , lief van ons drietjes xxx
  4. Jan en Marly:
    5 oktober 2014
    Tja...en dan zijn al die mooie weken zomaar weer voorbij...jullie stappen morgen weer in het vliegtuig naar huis met een paar rugzakken vol mooie herinneringen/belevenissen/indrukken...
    We hebben weer genoten van jullie reisverhalen!!! Heel erg leuk!
    Rest ons nog te zeggen: Keep Calm and have a good trip back home!!!
    Groet van de oesie's
  5. Sandra en Michel:
    Hoi pap en mam,
    Een goede reis en fijn dat jullie er morgen weer zijn! Tot snel...
  6. Miranda:
    6 oktober 2014
    Leuk weer om jullie verhalen te lezen. Een goede reis terug!
  7. Pap en mam:
    6 oktober 2014
    een goede en rustige reis terug gewenst van ons en er is vast een klein meisje heel blij dat Opa en Oma er weer zijn en ook de groten zijn weer blij hoor .nu tot morgen dan maar he liefs Pap en Mamxx
  8. Margriet:
    6 oktober 2014
    Goeie reis terug en lekker namijmeren over alle mooie, indrukwekkend dingen die jullie hebben gezien.