Van. Johannesburg naar Hazyview

14 september 2014 - Hazyview, Zuid-Afrika

We hadden een paar dagen geen internetverbinding en zijn in ieder geval t/m 16 september aangewezen op wif-fi verbindingen in restaurants etc.

We zijn vanochtend om 07.00 opgestaan en hebben ons eerst even lekker gedoucht.
Daarna hebben we in het hotel in Johannesburg uitgebreid ontbeten en zijn daarna per shuttlebusje naar de autoverhuurmaatschappij (Avis) op het vliegveld van Johannesburg gebracht.
Hier stond een mooie jonge Toyota Corolla sedan voor ons klaar.
De kofferbak was groot genoeg voor onze twee koffers en onze fly-drive is nu dus werkelijk begonnen.
Nadat we de door ons meegebrachte navigatie hadden ingeregeld ( en dat kostte toch nog de nodige moeite.....)gingen we op weg naar Hazyview; een rit van ongeveer 400 kilometer door veelal agrarisch gebied.
Als snel liet de temperatuurmeter in de auto een buitentemperatuur zien van 31 graden Celsius en de airco moest behoorlijk z'n best doen om de temperatuur niet al te hoog te laten oplopen.
De Toyota liet zich echter niet van de wijs brengen en snorde over de Zuid-Afrikaanse wegen dat het een lieve lust was.
Onderweg zijn we nog naar een grote mall geweest en hebben daar een koeltas met koelelementen en de nodige flessen water gekocht.
Na een rustige rit zijn we inmiddels aangekomen in Hazyview en zitten we lekker op het terras voor onze kamer te genieten van de rustige en mooie omgeving.
We blijven vanavond eten in de lodge.
De eigenaar heeft aangekondigd dat hij voor Dineke wel een vegetarische maaltijd kan maken en dat er voor de niet-vegetariërs onder ons Kudu op het menu staat.
Een Kudu is een grote Gazelle met strepen in zijn vacht en een grote bult op de rug.
Het is een verschrikkelijk mooi dier dat ook nog eens lekker smaakt.
Harry heeft nl al eens eerder Kudu gegeten in Namibië en vond het toen heerlijk.
Morgen is het voor ons vroeg dag;  zo rond een uur of 5 loopt de wekker af en gaan we naar het Krugerpark waarvan de toegangspoort op ongeveer 12 kilometer afstand ligt.
We zijn heel benieuwd wat morgen voor ons in petto heeft.....

1. Hans en ellie:
    16 september 2014
    Het lijkt allemaal weer geweldig, nog gefeliciteerd met jullie trouwdag, We wensen jullie een fijne dag en verder nog heel veel plezier.
    gr. HANS EN ELLIE
  2. Sandra en Michel:
    Hoi pap en mam,

Inderdaad gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Liefs san en michel
  3. Pap en mam:
    16 september 2014
    ook namens pap en mij gefeliciteerd hoor met harrie zijn moeder is ook alles goed die belde mij of ik al wat van jullie gehoord had dus ik heb beloofd als wij een mailtje krijgen dat ik haar even bel groetjes pap en mam xx.
  4. Karin en Miro:
    Hallo,

Gefeliciteerd had jullie vanmiddag geappt dus die komt nog wel binnen als er wifi is. Hier was het vandaag 25 graden ook niet verkeerd. Hoop dat het eten lekker was. X van ons