Van Hoofddorp naar Johannesburg

13 september 2014 - Hoofddorp, Nederland

Van Hoofddorp naar Johannesburg

Tja, zo'n hotelletje in de buurt van Schiphol is best lekker hoor maar toen we vanochtend om 06.45 uur de ogen open sloegen, waren we beiden van mening dat het mandje nergens zo lekker ligt als thuis. Dit is trouwens een luxe-probleem hoor, maar dit terzijde.
We hebben ons lekker op ons gemak aangekleed en zijn weer met de shuttlebus naar de luchthaven Schiphol gebracht; gemak dient de mens nietwaar?
Op Schiphol hebben we nog wat rondgeslenterd en vervolgens konden we boarden.
Na de veiligheidscheck, waarbij de zakken moesten worden leeggehaald en de tablets of laptops uit de tassen moesten worden gehaald, liepen we op ons dooie gemak richting vliegtuig toen er werd omgeroepen dat iemand zijn i-pad bij de veiligheidscheck had laten liggen.
Harry sloeg hier onmiddellijk op aan: logisch want het was zijn i-pad!!
Doet hij ook eens een keertje knullig.........
Onze vlucht, de KL 0591 vertrok keurig op tijd en op een gegeven moment kwamen de stewardessen langs met de vraag of we wel een kaartje voor de gezagvoerder wilden invullen. Het was namelijk zijn laatste vlucht (duur: 10 uur en 25 minuten) voordat hij met pensioen zou gaan.
Nu maar hopen dat deze gezagvoerder het niet in zijn hoofd haalt om als laatste stunt een perfect uitgevoerde looping te maken.....
De verzorging in deze KLM Boeing 77-200, is prima.  Voor de innerlijke mens wordt goed gezorgd. Van een ijsje tot een wijntje en van een broodje roomkaas tot en met een pastaschotel: alles is mogelijk.
Het toestel is trouwens tot en met de laatste stoel bezet.
Zuid-Afrika is in trek, zo lijkt het.

Om 21.05 uur zijn we veilig geland in Johannesburg en  hebben op het vliegveld een zeer korte meet and greet gehad. Daarna zijn we met een shuttlebusje naar het hotel vervoerd en inmiddels hebben we onze intrek genomen in het Aviator Hotel.

Na zo'n lange reisdag hebben we wel zin om nog iets te drinken maar: de bar in het hotel was al tesloten. Gelukkig was een ober bereid om de voorraadkast in te duiken en twee pilsjes en een flesje water op te scharrelen.

En dan kom je op je hotelkamer en dan blijkt dat er in je koffer een flesje zonnebrandolie heeft gelekt. Shit happens......ook in Zuid-Afrika!

We laten ons humeur er niet door vergallen alhoewel de eerlijkheid wel gebiedt te vermelden dat het ons grote moeite kost.

Het is hier nu nog ongeveer 25 graden. Morgen halen we onze huurauto op en gaan we richting Hazyview.

1. Pap en mam:
    14 september 2014
    een goede Zondag morgen wat een pech met de olie heb je het weer schoon gekregen? en een geluk dat Harrie de i pad nog terug kreeg en nu maar genieten hoor liefs Pap en Mam xx
  2. Sandra en Michel:
    14 september 2014
    De van der Walletjes weer hoor! Pech onderweg. Maar als dit het is en de rest van de reis is goed, dan is er geen vuiltje aan de lucht. De tweede etappe begint! Spannend hoor. Have fun en we kijken uit naar jullie volgende verhaal. Liefs san en mies
  3. Hans en ellie:
    14 september 2014
    Hallo, het zal bij jullie eens gesmeerd gaan, alhoewel?

Dien Hoe gaat het met jou, nog steeds zo opgezet, of is het weer een beetje normaal? We hopen dat dit de laatste rimpels waren en dat de rest van Julie vakantie echt gesmeerd gaat lopen. heel veel plezier,
    groetjes, Hans en Ellie
  4. Karin en Miro:
    14 september 2014
    O o o wat een toestand. Gelukkig hebben jullie de i-pad. Genietse kus van Nicole