Van Hazyview naar het Krugerpark

15 september 2014 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vanochtend ging om 04.45 uur de wekker af. Het duurde even voordat we ons beiden realiseerden dat we vandaag om 06.00uur bij de Phabenipoort van het Krugerpark moesten staan. Hoezo: een relaxte vakantie. Geen nood lieve mensen: het gebeurt geheel op vrijwillige basis......
Vanuit onze lodge hadden ze geregeld dat de bewaker aan de toegangspoort onze ontbijtpakketjes zou hebben en dat was ook inderdaad het geval.
Onderweg naar het Krugerpark zagen we veel Zuid-Afrikaners naar hun werk lopen. Sommigen liepen keurig in uniform en anderen liepen in hun eigen kloffie. Allen hadden één ding gemeen: niemand keek sacherijnig en dat nog wel op maandagmorgen!
Aangekomen bij de Phanebipoort van het Krugerpark werd onze auto gecontroleerd op het voorhanden hebben van vuurwapens en drank. Beide hadden we natuurlijk niet.
Vervolgens moest Harry ongeveer 45 minuten in de rij staan om entreekaartje te bemachtigen. Toen dit was gelukt, kon het avontuur beginnen.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben een fantastische dag gehad en hebben daadwerkelijk de big five op één dag gezien ( olifant, leeuw, luipaard, buffel en neushoorn). Man o man wat is het Krugerpark mooi en wat was het warm (35 graden Celcius).
Het park sloot haar poorten om 18.00 uur en Harry moest er tegen racen om dit te halen. ( Eigenlijk mag je maar max 50 km per uur rijden in het park. Dit om bijv. aanrijdingen met grote beesten zoals olifanten, neushoorns en buffels te voorkomen)
Uiteindelijk meldden we ons om 17.52 aan de Numbi-gate  om het park te verlaten. Kantje boord dus.......
Daarna zijn we in het donker weer  naar onze lodge gereden en dat was best wel even wennen.
Wij waren die avond een hot item in de lodge want wij hadden immers de big five gespot en eeuwige roem was ons deel......
In de lodge had de eigenaar Kurt wederom een voortreffelijke maaltijd bereid. Alle lof voor deze kok!
We hebben dan ook heerlijk gegeten en kijken terug op een inspannende maar prachtige  dag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra en Michel:
    16 september 2014
    Maar goed dat jullie niet zijn achter gebleven, anders waren jullie vast een lekker happie.
    Wat geweldig dat jullie de big five hebben gespot en dat op een van de eerste dagen.
  2. Pap en mam:
    16 september 2014
    hier is allrs prima, en ook met Harrie zijn moeder hoor ,geniet nog maar verder en laat ons maar mee genieten . lief Pap en Mam xx