Foutje, bedankt!

20 september 2014 - Sisonke, Zuid-Afrika

We begonnen de dag positief met het nieuws dat onze navigatie weer werkt. Het apparaat heeft de hele nacht aan het stroom gehangen en werkt weer als vanouds. Toch een breuk in de kabel of een mankement aan de sigarettenaansteker in de auto.

Vandaag stond er een lange rit naar de Drakensbergen op het programma. Wij beiden vonden de geschatte reisafstand toch wel erg veel van het goede maar vol goede moed gingen we van start.
Na een lange rit van bijna 500 kilometer kwamen we aan bij ons hotel in de Drakensbergen.
Toen we wilden inchecken, bleek dat er een "klein" probleempje was; we zouden in dit hotel verblijven van 21 tot en met 23 september maar het was  vandaag toch echt 20 september. We waren dus een dag te vroeg! Nu houdt Harry er wel van om het gaspedaal af en toe eens stevig in te trappen maar dit werd toch wel heel gortig.
Wat was er aan de hand?
Om een lang verhaal kort te maken: ons reisbureau had vergeten de vouchers klaar te leggen tijdens de meet and greet op de eerste dag.
Normaal krijg je deze vouchers keurig aangeleverd in en mapje en kun je op volgorde de reisdagen deze vouchers aan het betreffende hotel overhandigen.
Wij hadden echter alleen maar kopieën op A-4 formaat waarbij ook nog meerde vouchers op één pagina waren afgedrukt. Dat op zich was al heel verwarrend.
De hotels waar we zijn geweest hadden hun voucher(s) al afgeknipt van de desbetreffende vellen papier en daardoor heeft Harry nooit gezien dat er nog een voucher van een hotel niet gebruikt was.
Laat onverlet dat hij wel scherper naar de datum had moeten kijken maar gedane zaken kun je niet meer terug draaien. Een erg ongelukkige samenloop van omstandigheden dus. Jan en Marly, komt dit jullie bekend voor?
Gelukkig had het hotel nog een huisje vrij en was het hotel bereid om ons dus een dag eerder dan gepland als gasten te ontvangen.
We blijven hier twee nachten en hebben besloten om zelf wel een hotelletje of een bed and breakfast te zoeken voor die nacht dat we geen hotel hebben.
Als het goed is liggen we dan dus de 24 september weer op (reis)schema.
Het is redelijk koud in de Drakensbergen. Gelukkig is er in ons huisje een elektrisch kacheltje en die brandt volop!
We hebben vanavond het hotel/ressort gegeten en het smaakte ons best. Tijdens de maaltijd werden we nog verrast met een optreden van het plaatselijke zangkoor. Man o man wat konden die mensen zingen en swingen. Geweldig!
We gaan morgen een dagtour maken naar het koninkrijk Lesotho.
We worden opgehaald door een gids die ons per 4x4 aangedreven jeep vanuit Zuid Afrika over de Sani Pass over veelal slechte wegen naar Lesotho zal rijden.
Volgens ingewijden is Lesotho een bijzonder mooi maar erg primitief land.
We zullen het zien.

1. Sandra:
    21 september 2014
    Het is ook niet vertrouwd om jullie er met zijn tweeën op pad te laten gaan, haha
  2. Pap en mam:
    21 september 2014
    wat is het toch wat , je kan de kinder ook niet alleen op stap laten gaan ,ha ha ,gelukkig dat het weer verholpen kon worden. dus nu maar weer genieten hoor ,Hier is alles prima , ook met je moeder dus van ons drierrjes maar weer de groetjes xxx mam
  3. Jan en Marly:
    21 september 2014
    Inderdaad dit verhaal komt ons bekend voor. Maar zoals Harry zal zeggen hier praat je jaren later nog over, haha. Groetjes Jan en Marly.