Nog een dag in het Addo Elephant National Park

26 september 2014 - Addo, Zuid-Afrika

Zo, voor de verandering ook deze ochtend maar weer eens vroeg uit de veren. Na een lekkere nachtrust liep de wekker om 06.30 uur af en zaten we een uurtje later aan het ontbijt.
De gastvrouw had zelf brood gebakken en dat smaakte heerlijk met de vers uitgeperste jus d'orange op de vroege morgen.
Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en naar het Addo Park gereden waar we om 09.00 uur een gamedrive hadden gereserveerd.
Met een bont internationaal gezelschap stapten we in de safaritruck en al gauw kwamen we een bezoeker tegen die ons meldde dat hij zojuist twee leeuwen had gezien. Als bewijs liet hij ons zijn fotocamera zien en op de display hiervan zagen we een mooie mannelijke leeuwenkop.
Zouden wij ook zoveel mazzel hebben?
Hoe goed de gids zijn best ook deed en ondanks de aparte beesten, zoals de ongevleugelde mestkever, buffels, wrattenzwijen, de yellow mongoose en struisvogels die we gezien hebben, zagen we helaas pindakaas geen leeuwen...
Om 11.00 uur was de gamedrive afgelopen en hierna zijn we met de huurauto nog het park in geweest. Weer zagen we talloze kudu's, antilopen en olifanten maar hoe goed we ook speurden: nog steeds geen leeuwen.
En toen, zo rond de klok van 13.45 uur was het bingo: we zagen twee schitterende leeuwen! Het waren twee jong volwassen mannetjes met mooie volle manen, die loom onder een boom lagen en af en toe hun imposante kop omhoog deden of af en toe even gingen staan om de wereld toch echt te laten zien dat zij de koning van alle dieren zijn. Wij zijn het hier roerend mee eens.
Man o man wat een prachtig einde van deze dag in het Addo Park.
Op de terugweg naar ons onderkomen zijn we nog even via de Zuurbergpas gereden.
Een leuk ritje met mooie uitzichten.
In de omgeving van Addo ( net buiten het dorp) heb je een aantal leuke en goede restaurants. Zo hebben we gisteren heerlijke pizza's gegeten bij Lenmore en gaan we vanavond eten bij Hazel's.
We verhongeren dus niet zodat we morgen rustig Addo kunnen verlaten en naar onze nieuwe bestemming, knysna, kunnen rijden.

Ps. De enigen die we niet in het Addo Park hebben gezien, zijn onze vrienden Loes en Gerard, die op dezelfde dag als ons het Addo Park zouden bezoeken.

1. Arjan en Tine:
    Weer een mooi verslag
    Van de dag....
    Geweldig om dan toch nog de leeuwen te zien!
    Kijk weer uit naar het volgende epistel van jullie... Groetjes....
  2. Pap en mam:
    26 september 2014
    wat weer mooie fotos prachtig ik denk dat het weer ook stukken beter is dan hier , en weer een mooi verslag van alles .Met Ellie en Hans is ook alles goed en van Harrie zin moeder moest ik even zeggen dat alles goed is met Bep en FRed nu eerst maar weer liefs van de beide moeders en van pap xxx
  3. Gerard en Loes:
    26 september 2014
    Dag lieve vrienden, eindelijk een reactie van ons, hebben al jullie mooie verhalen gelezen. Wij zitten nu in Oudtshoorn Buffeldrift in een tent!!!!! Koud hier, maar ook wij hebben een zeer mooie reis. Klysma is crimineel, let goed op bij de pinautomaten, mensen uit de groep zijn daar bestolen. Veel lies van Gerard en Loes, wat hebben we elkaar veel te vertellen.