De voorbereidingen

10 september 2014 - Groningen, Nederland

Dineke en ik zijn druk bezig met de voorbereidingen voor onze vakantie naar Zuid-Afrika.

De fotoapparatuur is gecheckt en de batterijen zijn opgeladen. Man o man wat een snoeren en wat een batterijen!

Hoewel de koffers nog niet eens zijn ingepakt, hebben we ontzettend veel zin in deze reis.

Best wel weer een hele onderneming als je bedenkt dat we zelf van Johannesburg naar Kaapstad rijden; maar we hebben wel voor hetere vuren gestaan, ja toch?

Als alles goed gaat, landen we, na een vlucht met de KLM van iets meer dan 10 uur, zaterdag 13 september in de avond op het vliegveld van Johannesburg.

Hier hebben we een korte Meet and Greet met een vertegenwoordiger van onze reisorganisatie (Afrikaplus) http://www.afrikaplus.nl/ waarna we de auto ophalen en naar ons eerste hotel gaan.

De volgende dag begint dus het grote avontuur en we vinden het erg leuk dat we onze volgers deelgenoot kunnen maken van onze belevenissen.

In het kort ziet de route van onze reis er als volgt uit:

Johannesburg

Addo

Oudtshoorn

Hermanus

Stellenbosch

Hout Bay (vlakbij Kaapstad)

Onderweg bezoeken we natuurlijk de wildparken, zoals het Krugerpark, Hluhluwe (uitspraak: sjloesjloewe) en Addo Elephant Park.

Stilletjes hopen we (nogmaals) de big five (olifant, buffel, leeuw, luipaard en neushoorn) te zien..........

We gaan speciaal in deze periode naar Zuid-Afrika om o.a. de grote walvissen te spotten voor de kust bij het plaatsje Hermanus; En wie weet komen we ook nog oog in oog te staan met een grote witte haai.......... http://country.southafrica.net/sat/content/nl/nl/what-to-do/the-great-outdoors/adventure/whale-watching/

1. Arjan en Tine:
    10 september 2014
    Nou...wat moet ik zeggen...: succes met alles hoor...!
    (Geintje) ik wens jullie een fantastische vakantie...en zal de belevenissen volgen met gerichte aandacht voor de big five
    En....:die grote witte haai natuurlijk.
    Liefs, Tine.